Cestování Technologie

Zvažujete přechod na elektromobil? Pak může být e-Golf vhodnou volbou

Pokud uvažujete o přechodu k elektromobilitě za dostupnou cenu, stojí za to zvážit první verzi Volkswagen e-Golfu z roku 2015. Za cenu několik set tisíc korun se dá získat elegantní auto prověřené konstrukce s potenciální úsporou desítek tisíc korun ročně. Zvládne ale tento model naplnit všechny vaše dopravní potřeby?

Komfort s omezeným dojezdem

Volkswagen Golf verze VII je solidní auto s automatickou převodovkou, vyhříváním předních sedadel i odporovou mřížkou pro likvidaci námrazy zabudovanou v čelní skle. Infotainment je doplněný o program pro elektromobilní provoz, vůz ještě nemá autokameru jako například Tesla. Kufr není pro rodinu největší, ale dostačuje, zadní sedačky pro cestující jsou prostorné. Nevýhodou je omezený dojezd, při ekonomické jízdě kolem 190 km. Při rychlosti 120 km/hod a zapnutém topení nebo klimatizaci se ale dojezd snižuje téměř na polovinu. Nová verze e-Golfu z roku 2017 má díky vyšší kapacitě baterie a tepelnému čerpadlu teoretický dojezd až 300 km, prakticky je ale dobré počítat s polovičkou.

Jízdní vlastnosti

Jízda v e-Golfu je srovnatelná s Fabií či Octavií, auto je dobře ovladatelné, i když jízdu přes horší povrch pocítíte více než u vozů vyšší třídy. Golf s elektrickým motorem svižně zrychluje v první fázi, pak už méně, 10 vteřin pro dosažení rychlosti 100 km/hod je srovnatelných s většinou ostatních vozů.

Jak zvýšit dojezd

Teoretický dojezd se vztahuje k velmi ekonomické jízdě, do které nepatří vyšší rychlosti na dálnici ani popojíždění po městě s častými zastávkami. Nižší rychlost zvyšuje dojezd elektromobilů, opakované krátké starty ho naopak významně snižují. Spotřebu energie pochopitelně navyšuje i vytápění, a tak doporučujeme nastavit při chladnějším počasí automatické spuštění topení ještě v době, kdy je auto na nabíječce.

Dobíjení

Dobít si e-Golf můžete pomocí běžné zásuvky doma i v práci, dobití trvá okolo pěti hodin, z wallboxu polovinu této doby. Většina vozů má i možnost rychlodobíjení stejnosměrným proudem, které je k dispozici na veřejných nabíječkách, při dobrém plánování trasy je tak elektromobil starší koncepce vhodný i pro poklidnější cestování.

Koupit, nebo ne

Starší verze e-Golfu je pohodlné a příjemné auto, velkou nevýhodou je ale značně omezený dojezd, který znamená nutnost pečlivě plánovat cesty a při delších cestách počítat s dobíjecími zastávkami. Na druhou stranu je poměrně nenáročný na servis a má v porovnání se svým sourozencem se spalovacím motorem mnohem nižší spotřebu. Jako u jiných elektromobilů ani u e-Golfu neplatíte za dálniční známku a například v Praze parkujete stále zdarma. E-Golf je natolik běžným vozem na evropských i českých silnicích, že bude spolu s Fiatem 500E a Nissanem Leaf jedním z nejvýhodnějších modelů v nabídce bazarových elektromobilů a rozhodně dobrou volbou.

zdroj: Marek Sochor, elektromobilne.cz |fotografie: pixabay.com

Sdílejte článek:

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

Zavřít reklamu